Acasa  |  Ayurveda  |  Cursuri de Ayurveda  Publicatii   |  Articole   Recomandari  Anunturi   Evenimente   Contact

AYUS GRUP - ROMÂNIA

centru de perfectionare si pregatire de specialitate în Ayurveda

cursuri si seminarii de specialitate pentru aprofundarea cunoasterii diferitelor ramuri ale sistemului Ayurveda

 

Noi apariţii editoriale

Ghid practic de termeni sanscriţi utilizaţi în Ayurveda

o expunere sistematică şi lămuritoare a semnificaţiei unora dintre termenii de origine sanscrită ce sunt frecvent utilizaţi în cadrul sistemului tradiţional Ayurveda

VOLUMUL 1, literele A - K

 

 

TRADIŢIA ŞTIINŢEI MILENARE A AYURVEDEI

În tradiţia AYURVEDA-ică BRAHMA este iniţiatorul şi sursa Ştiinţei sacre a Vieţii (AYURVEDA). BRAHMA este primul aspect al trinităţii hinduse. El reprezintă aspectul de Creator al lui DUMNEZEU. În mod tradiţional BRAHMA este sursa generatoare (izvorul) oricărei cunoaşteri. Cele patru lucrări sacre ale Indiei (VEDA-ele) şi precum şi numeroasele ramuri ale lor au fost iniţiate de către BRAHMA pentru beneficiul fiinţelor umane. El este venerat chiar şi astăzi în India ca fiind fiinţa divină care se află la originea oricărui fenomen existent în Creaţie, fie că este abstract sau concret.

Considerând că o bună cunoaştere a naturii fundamentale a vieţii este necesară fiinţelor create pentru a avea o viaţă sănătoasă, folositoare şi lungă, BRAHMA  a expus Ştiinţa fundamentală a Vieţii (AYURVEDA). El a transmis cunoaşterea divină a AYURVEDA-ei mai întâi lui PRAJAPATI-DAKSHA. Lucrările vechi indiene, atât cele din domeniul vindecării, cât şi cele din alte domenii ale cunoaşterii concordă asupra faptului că BRAHMA este primul învăţător şi iniţiator al AYURVEDA-ei. Dar în ceea ce priveşte continuitatea acestei tradiţii opiniile diferă.

În celebra lucrare "CHARAKA-SAMHITA" înţeleptul CHARAKA indică faptul că transmiterea Ştiinţei Vieţii a pornit de la BRAHMA, care a transmis-o mai departe lui PRAJAPATI-DAKSHA, de la care au învăţat-o cei doi ASHVINII şi de la ei apoi INDRA. Mai departe INDRA la iniţiat pe înţeleptul BHARADVAJA, de la care cunoaşterea AYURVEDA-ei a ajuns la înţeleptul PUNARVASU-ATREYA, fiind apoi transmisă de către acesta discipolului său AGNIVESHA.

Lucrarea de AYURVEDA "SUSHRUTA-SAMHITA" indică acelaşi mod de transmitere a Ştiinţei sacre a AYURVEDA-ei de la BRAHHMA la INDRA. Mai departe INDRA îi împărtăşeşte cunoaşterea secretă AYURVEDA-ică lui DIVODASA- DHANVANTARI, care la vremea aceea erra rege în KASHI, fiind numit tocmai de aceea KASHIRAJA. În ipostaza de rege din KASHI, înţeleptul DIVODASA era de fapt a doua încarnare a lui DHANVANTARI, fiinţa divină care a extras nectarul nemuririi (SOMA) din adâncurile oceanului primordial al Creaţiei. De la DHANVANTARI a învăţat apoi înţeleptul SUSHRUTA, iar cunoaşterea dobândită de acesta din urmă a fost împărtăşită lui NAGARJUNA.

Lucrarea extrem de valoroasă, însă mai puţin cunoscută "KASHYAPA-SAMHITA" menţionează următoarea linie iniţiatică a transmiterii Ştiinţei Vieţii. De la BRAHMA, aspectul de Creator al Supremului Absolut (DUMNEZEU), au învăţat direct cei doi ASHVINII, apoi de la ei INDRA, care a oferit cunoaşterea sacră a AYURVEDA-ei unii număr de patru înţelepţi şi anume KASHYAPA, VASISHTA, ATRI şi BHRIGU. Aceştia au transmis apoi mai departe tezaurul de cunoaştere divină atât fiilor lor, cât şi discipolilor dornici să asimileze cunoaşterea Ştiinţei Vieţii (AYURVEDA).

Una dintre scrierile vechi orientale "BRAHMA-VAIVARTA-PURANA" menţionează pe înţeleptul BHASKARA, cunoscut şi ca "Zeul-Soare", ca fiind cel care a învăţat direct de la BRAHMA Ştiinţa AYURVEDA-ei. Mai departe el a transmis această cunoaştere celor doi ASHVINII. În tradiţia orientală BHASKARA este venerat ca fiind divinitatea guvernatoare a luminii, vederii şi căldurii, având drept reşedinţă Soarele.

Oricare ar fi descrierile consemnate în lucrările tradiţionale de AYURVEDA sau în feluritele scrieri vechi orientale, sursa originară a cunoaşterii divine a AYURVEDA-ei porneşte întotdeauna de la Supremul Absolut (DUMNEZEU) în ipostaza sa de Creator al Universului (MACROCOSMOSULUI). BRAHMA (aspectul de Creator al Divinului) este sursa inspiratoare şi originea tradiţiei iniţiatice a cunoaşterii AYURVEDA-ice. BRAHMA este deci primul învăţător pe linia tradiţiei iniţiatice AYURVEDA.

În conformitate cu afirmaţiile cuprinse în lucrarea secretă de AYURVEDA "SUSHRUTA-SAMHITA", BRAHMA a structurat pentru folosul fiinţelor create cunoaşterea AYURVEDA-ei sub forma unei scrieri inspirate care a fost numită "BRAHMA-SAMHITA". Această sinteză de înţelepciune divină cuprindea un număr de 100.000 de versuri (SUTRA-e), fiecare dintre acestea conţinând aspecte fundamentale referitoare la tainele Vieţii şi ale Universului, precum şi la modul în care fiinţele create îşi pot menţine starea de echilibru, sănătate şi armonie. Observând însă că era foarte dificil pentru fiinţele muritoare să poată studia sistematic, pentru a putea asimila în mod corespunzător cunoaşterea extrem de vastă (din punct de vedere uman) care era inclusă în acest tratat cuprinzător, BRAHMA a decis să împartă cunoaşterea secretă originară a AYURVEDA-ei aşa cum erra ea cuprinsă în acest compendiu în opt părţi majore. În acest mod au luat naştere cele 8 ramuri aşa-zis clasice ale AYURVEDA-ei şi anume:

1. KAYA-CHIKITSA – ce include mai ales elemente referitoare la cunoaşterea şi tratarea bolilor interne

2. SHALYA-CHIKITSA – ce include mai ales modalităţi de tratarea a bolilor trupului  cu ajutorul unor intervenţii exterioare, asemănătoare chirurgiei de astăzi

3. SHALAKHYA-CHIKITSA – ce include elemente secrete de cunoaştere şi tratament a bolilor aparţinând zonei superioare a fiinţei, cu precădere zona capului şi a gâtului

4. BHUTA-VIDYA – ce include elemente referitoare la tratarea afecţiunilor generate de factori invizibili, aici fiind include elemente de demonologie, parazitologie, bacteriologie dar şi de psihologie

5. KUMARA-BHRITYA – ce include ştiinţa cultivării energiei fundamentale a vieţii în cazul fiinţelor nou născute şi elemente favorizante ale naşterii, ce poate fi echivalată întrucâtva cu ceea ce în prezent numim pediatrie

6. AGADA-TANTRA – ce include cunoaşterea secretă a substanţelor cu virtuţi tămăduitoare, atât din lumea plantelor cât şi din lumea mineralelor, precum şi stăpânirea proprietăţilor lor transformatoare puternice, ramură ce include elemente de toxicologie şi cuprinde foarte multe noţiuni de alchimie

7. RASAYANA – ce include o vastă ştiinţă a substanţelor cu proprietăţi re-vigorante şi restauratoare ale bunăstării corporale, şi multe remedii naturale reîntineritoare

8. VAJIKARANA – ce include cunoaşterea substanţelor naturale cu valenţe afrodiziace, ce au rol de restauratoare ale virilităţi şi vitalităţii

Acestea sunt cele opt ramuri fundamentale ale AYURVEDA-ei. În sanscrită ele sunt numite ASTHANGA sau altfel spus "optimile cunoaşterii complete a AYURVEDA-ei". Cele opt ramuri desemnează opt direcţii fundamentale de cunoaştere, direcţii ce reprezintă raze ale unei cunoaşteri complete asupra tainelor Vieţii. Simbolismul celor 8 raze este de asemenea o ilustrare a capacităţii fiinţei de a-şi trezi sufletul prin cunoaşterea acestor ramuri fundamentale ale cunoaşterii iniţiatice din AYURVEDA.

 

Publicatii Ayurveda

publicatii diverse despre Ayurveda si terapiile alternative

INDEX AYURVEDIC SISTEMATIC SELECTIV

o prezentare inedita a proprietatilor terapeutice ale unor plante medicinale remarcabile

lucrare in 6 volume

OFERTA SPECIALA REDUCERE 50%

pentru setul celor 6 volume

67,50 RON

costurile de livrare sunt incluse

VALABIL PANA LA

 31 MARTIE 2013

Comenzile pot fi transmise prin email la adresa:

publicatii@ayus.ro

si telefonic la 0745.044.553

„ ... o îmbinare creatoare între ştiinta tradiţională ayurvedică şi tradiţia populară românească ...”

„ ... o lucrare cu o conceptie originala, care dispune de o sistematizare extrem de utilă specialistilor din domeniul fitoterapiei ... ” 

© Powered by Anima Soft & Ayus Grup - Romania 2012 © Ayus Grup 2012