Ayurveda Traditie Modalitati Stiinta Longevitate Alimentatie Informatii

© Powered by Anima Soft & Ayus Grup - Romania 2003-2018 informatii si recenzii

PRchecker.info
PRchecker.info
Ayurveda

AYUS GRUP - ROMÂNIA

centru de perfectionare si pregatire de specialitate în Ayurveda

cursuri si seminarii de specialitate pentru aprofundarea cunoasterii diferitelor ramuri ale sistemului tradițional Ayurveda

Rasayana Dravyaguna Vijnana Svasthavritta Sidhanta Vajikarana

abhaya

absenţa fricii, ce implică lipsa de teamă

Termenul sanscrit abhaya indică existenţa unei stări superioare, exemplare, în care predomină în fiinţă tendinţa armoniei (sattva-guna). În această stare superioară (abhaya) fiinţa umană reuşeşte să neutralizeze teama sau frica. Atunci când o fiinţă umană este lipsită de teamă (abhaya), ea va reuşi mult mai uşor să realizeze ahimsa, practica yoghină a non-violenţei. Totodată, lipsa de teamă (abhaya), este un efect benefic al practicării corecte a disciplinei lăuntrice a non-violenţei (ahimsa).

În cadrul sistemului Ayurveda, ca dealtfel şi în medicina tibetană, teama sau frica (bhaya) reprezintă una dintre cele trei „tulpini” ale „copacului” simbolic al bolilor (roga), care afectează în mod dureros fiinţa umană. Acest triplet este alcătuit din frică (bhaya), furie (krodha) şi ataşament (klesha).

Aceste trei tulpini au ca „rădăcină” comună ignoranţa (avidya) şi se ramifică sub diverse forme de perturbări psihice şi mentale, din care ulterior „cresc” numeroasele „frunze” ale bolilor. Tocmai de aceea, în Ayurveda se consideră că vindecarea completă şi profundă a fiinţei umane necesită conştientizarea şi eliminarea promptă din fiinţă a diferitelor manifestări şi efecte rele, nefaste, ale acestor trei stări de conştiinţă perturbate care sunt frica (bhaya), furia (krodha) şi ataşamentul (klesha).

Pe măsură ce urmărim să identificăm şi să eliminăm aceste trei „tulpini ale răului”, totodată este necesar să eliminăm treptat şi „rădăcina” lor, reprezentată de ignoranţa (avidya) în ceea ce priveşte adevărata noastră origine. Această origine este de fapt divină, dumnezeiască şi constă în realitatea Sinelui Suprem Nemuritor (Atman). Această formă superioară de cunoaştere ne revelează care este adevărata noastră natură, astfel că putem recunoaşte apoi scopurile cu adevărat juste ale vieţii şi starea noastră de conştiinţă veritabilă.

Starea de boală (roga) nu este o stare normală a fiinţei umane, aşa cum nici starea de ignoranţă spirituală (avidya) nu este starea sa normală. Tocmai de aceea, în Ayurveda vindecarea corectă implică totodată regăsirea stării cu adevărat normale pentru fiinţa umană, care este starea de eliberare spirituală şi îndumnezeire (moksha).

Atât timp cât fiinţa umană nu a atins această stare superioară, ea este expusă diferitelor boli şi suferinţe, atât fizice, cât şi subtile, atât în lumea terestră, cât şi în lumile astrale, în care ea va continua să existe după părăsirea acestui trup pământesc (sharira). Tocmai de aceea, se spune despre sistemul Ayurveda, ca şi despre ştiinţa milenară Yoga, că acestea sunt „folositoare atât în această lume materială, cât şi în celelalte lumi subtile, atât în această viaţă fizică, cât şi după această viaţă pământească”. Sistemele Ayurveda şi Yoga sunt două sisteme fundamentale de cunoaştere, care se completează reciproc şi care oferă cunoaşterea şi mijloacele adecvate pentru ca fiinţa umană să reuşească să îşi regăsească adevărata condiţie existenţială care i-a fost destinată de Creatorul său, Dumnezeu (Brahman).

GLOSAR

Share on FacebookShare via e-mailPrint

A